Choć pytania bywają tendencyjne, tu postaramy się odpowiedzieć przynajmniej na część z nich.
Tę łatwiejszą część, rzecz jasna.

Od kiedy się znacie?
Dłużej, niż pamięć sięga! Firma powstała w 2007 roku, obecny skład jest stały od 2013 roku.

Kiedy zaczynacie pracę?
Dzień wcześniej. Od prasowania koszul.

Jaki jest czas oczekiwania na gotowy reportaż?
Zgodnie z umową jest to 45 dni roboczych od wykonania ostatnich zdjęć.
Realnie jest to około sześciu tygodni – trochę mniej, jeśli nie przygotowujemy fotoksiążki.

Jaki jest zasięg Waszych usług?
Urodzeni i wychowani w Chodzieży, od pewnego czasu żyjemy w Poznaniu. Ślubne wojaże zaprowadziły nas w najrozmaitsze zakątki Polski i krajów sąsiadujących.
Regularnie bywamy w Trójmieście, Warszawie i Wrocławiu, a także mniej centralnych punktach kraju.
Podróże są stałym elementem naszej pracy i zawsze jesteśmy chętni do zwiedzania nowych miejsc i próbowania lokalnej kuchni.

Na stronie widać dużo rozmaitych stylów i kolorystyk wśród zdjęć. Które pojawią się w naszym reportażu?
Pokazane tam zdjęcia powstawały na przestrzeni kilku lat, ilustrują więc różne „okresy” w naszej twórczości.
Finalny efekt, widoczny w Waszym reportażu, uzależniony jest od wielu czynników i zawsze jest indywidualnie dopasowywany.
Pogoda, jakość i ilość światła, a także dominujące w Waszych strojach czy dekoracjach sali kolory mają decydujący wpływ na ostateczną tonację zdjęć i filmu.
Różnice potrafią być bardzo subtelne, jednak dokładamy wszelkich starań, by do każdej uroczystości podchodzić w unikatowy sposób.
Tylko koszule zawsze zakładamy w tym samym kolorze.

W jakiej postaci jest przekazywany materiał?
Obecnie propagujemy format fotoksiążkowy, odchodząc od tradycyjnego, wyklejanego ręcznie albumu –
– daje nam to większe możliwości edycji i rozplanowania zdjęć na stronie.
Każda Para otrzymuje płytę DVD lub pendrive z plikami w pełnej rozdzielczości.
Kasety VHS nagrywamy tylko na specjalne życzenie.

Kto dobiera muzykę do filmu?
Jak do tej pory byliśmy w tej kwestii niezawodni! Wykorzystujemy potencjał niszowych,
nieszablonowych wykonawców, którzy w najpełniejszy sposób oddają atmosferę Waszego dnia.
Utwory nieobecne na co dzień w radiowych audycjach nadają Waszej pamiątce indywidualny, ponadczasowy charakter.

Z jakim wyprzedzeniem należy rezerwować termin?
Najlepiej pięcioletnim! Wcześniejsza rezerwacja zwiększa szansę na wolny termin, a także
gwarantuje lepsze ceny. Choć 12-18 miesięcy przed ceremonią wydaje się najrozsądniejszym przedziałem czasowym,
to zdarza nam się podpisywać umowy nawet kilka tygodni przed ślubem, o ile Parze Młodej dopisze szczęście i trafi nam się wolny termin.

Kiedy zdecydować się na zatrudnienie drugiego fotografa?
Oczywistą korzyścią, poza zwiększeniem liczby zdjęć, jest uzyskanie drugiego, nieco odmiennego spojrzenia na tę samą uroczystość.
Drugi fotograf jest szczególnie przydatny przy większych weselach (powyżej 60-70 osób), gdzie dużo się dzieje. Podczas pracy w pojedynkę
fotograf skupia się głównie na Parze Młodej i jej najbliższym otoczeniu – nie może wszak być w kilku miejscach jednocześnie.
Ponadto, drugi fotograf niezbędny jest przy realizacji naszego ministudio.

Czy w dniu ceremonii możemy wybrać się na sesję?
W dniu wesela jesteśmy do Waszej całkowitej dyspozycji.
Jeśli zapragniecie pojechać na romantyczną sesję do Zakopanego – z radością wybierzemy się z Wami, o ile czas pozwoli.
Jeśli okoliczności przyrody pozwolą, to chętnie zabierzemy Was na krótką sesję w okolicach sali weselnej.
Miejcie jednak na uwadze, że dłuższe nieobecności Pary Młodej mogą wpływać deprymująco na gości.
A co do Zakopanego to oczywiście (nie)żartowaliśmy.

Czym jest to tajemnicze ministudio?
Ministudio to nic innego jak nasz pomysł na nieszablonowe zdjęcia grupowe. W określonym momencie
podczas wesela rozstawiamy specjalne oświetlenie, wyciągamy zza pazuchy kanapę lub fotele i pozwalamy,
aby goście pozowali do zdjęć z Parą Młodą – w dowolnej konfiguracji liczbowej. Jest to nie tylko dobra okazja,
by uwiecznić wszystkich obecnych na weselu, ale też świetna atrakcja dla samych weselników.

Ile zdjęć otrzymamy w pakiecie?
W najbardziej podstawowej wersji nasza usługa obejmuje osiem godzin reportażu w dniu ceremonii.
Jeden fotograf dostarczy minimum 300 zdjęć, w przypadku duetu liczba ta wzrasta do minimum 450 (nie licząc sesji).
Podajemy jedynie dolną granicę, reszta zaś zależy od Was i Waszych gości. Zdarzało nam się oddawać ponad
pół tysiąca zdjęć i bardzo chętnie pobijemy ten rekord.

Jak wygląda Wasza praca w dniu ceremonii?
Ze wszech miar staramy się pozostać niezauważonymi – czarne stroje z pewnością pomagają.
Nie reżyserujemy, nie ustawiamy, nie prosimy o duble i nie przesuwamy gości. Dzięki temu, że obserwujemy
wydarzenia, nie tworząc odmiennej wersji rzeczywistości, nasze reportaże mają naturalny, niewymuszony klimat.
Tam, gdzie sytuacja tego wymaga, wspomożemy rzecz jasna chusteczką lub drobnym żartem dla rozładowania atmosfery,
jednak w większości przypadków pozostajemy w kuluarach, podcieniach i zakamarkach, wiecznie niewidoczni i czujni.
Jak lamparty. Tylko w koszulach. I z aparatami.

Jak wyglądałaby Wasza wymarzona sesja ślubna?
Na razie nie planujemy naszej sesji, jednak od lat spoglądamy z zazdrością na fotografów, którzy zabierają swoje Pary na Islandię lub szkockie wzgórza…
Z bliższych miejsc marzy się nam całodniowa sesja w Dubrowniku lub powrót w wysokie, skaliste góry – choćby nasze ukochane Tatry.

A tak na poważnie?
Na poważnie to lubimy miejsca nieoczywiste.
Zdezelowane i opuszczone fabryki, szpitale psychiatryczne i ośrodki wypoczynkowe stanowią świetny kontrast dla sukni i garnituru.
Dobrze czujemy się też w gęstych i mrocznych lasach, nadmorskich wydmach, a także przejawach nowej i klasycznej architektury.

Jak radzicie sobie w sytuacjach losowych?
Sesje są przekładane, jeśli odpowiednio wcześnie da się przewidzieć, że pogoda nie będzie sprzyjać zdjęciom.
Przed uszkodzeniem sprzętu chroni nas praca w dwójkę – wszystkiego mamy dwa razy więcej!

Czy możecie polecić zaufaną wizażystkę?
Całą ekipą regularnie odwiedzamy Atelier Urody Karoline – dzięki temu w pracy wyglądamy świeżo i promieniująco.

Powiedzcie PiKwadraty, kto ma nam zagrać na weselu?
DJ Olli oraz Mateusz Dworczak są naszymi absolutnymi faworytami jeśli chodzi o DJ’ów –
– zarówno pod względem doboru muzyki, jak i klasy, z jaką prowadzą zabawę na weselu.
Pośród zespołów równych sobie nie mają Kormorany oraz Goście
– swoją niesamowitą energią, charyzmą i ambitnym repertuarem potrafią stworzyć klimat godny najlepszych sal koncertowych.

Gdzie znajdziemy najlepsze torty?
Nie tylko torty, ale wszelkie inne słodkości weselne polecamy zdobywać w Cukierni Królewskiej Kilian.
Nie dość, że wyglądają i smakują przepysznie, to jeszcze nie idą w boczki i pozwalają nam zachować smukłą figurę!

Jakie atrakcje ślubno-weselne lubi PiKwadrat?
W zupełnie przypadkowej kolejności uwielbiamy: Panny Młode w wiankach / pyzy w menu weselnym / taniec przy świeczkach /
trampki jako oficjalne obuwie wesela / wesele w ogrodzie / ceremonia w plenerze / wesela stylizowane (boho/PRL/rustic itp.)
Cenimy sobie wszelką inność i wyjątkowość, tatuaże, nieformalne stroje, nietypowe suknie ślubne i kolorowe skarpetki.

Czy zajmujecie się wyłącznie ślubami?
Wbrew pozorom suknia ślubna nie jest wymagana, by skorzystać z naszych usług.
Fotografowaliśmy już sesje brzuszkowe, noworodkowe i rodzinne, a nawet chrzty i studniówki. Relacjonowaliśmy też imprezy firmowe,
eventy, festiwale, koncerty i rozmaite wydarzenia kulturalne, biznesowe i sportowe.